Krugerpark Berg en Dal - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu Krugerpark Berg en Dal - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

Krugerpark Berg en Dal

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

27 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Malelane

Nadat we via Pigs Peak noordwaarts Swaziland uitrijden gaan we bij Matsamo de grens over naar Zuid-Afrika. Wederom gaat dit vrij snel. Via Malelane (570) rijden we nog net voor het park sluit het Kruger Park in waarbij we overnachten in Rest Camp Berg en Dal. Een erg drukke camping; we vonden net een plaatsje. We zien die avond nog een chenetkat lopen. We twijfelen of we naar het plaatsje Lower-Sabi rijden (rechterkant) of meteen naar Hazyview. Het is erg warm de laatste dagen en als we bij Rest Camp Pretoriuskop aankomen proberen we of we daar kunnen overnachten. Helaas, ze zitten vol. Dan toch maar door naar Hazyview. Ergens onderweg spot ik eindelijk een leeuw. We zijn vol euforie. Nummer vier van de Big five kan worden afgestreept. Via de Numbi Gate verlaten we het Kruger Park. Onderweg bel ik nog naar een goed bekend staand bush camp. Ik krijg een aardige mevrouw aan de lijn die me verteld dat het camp enkele maanden geleden is gesloten door persoonlijke omstandigheden. Op de vraag of zij een ander adresje voor ons heeft stuurt ze een sms met de gegevens. We bellen en kunnen terecht bij Tranquil Nest in Hazyview. Hier rijden we naar toe.