Krugerpark en Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu Krugerpark en Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

Krugerpark en Hazyview

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

28 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Hazyview

Aangekomen in Tranquil Nest in Hazyview blijkt het een lodge; er zijn huisjes en 4 campingplaatsen met een gezamenlijk zwembad. Iedere campingplaats heeft zijn eigen gebouwtje met keukentje; daarin een wasmachine en koel/vriescombinatie. Verder nog badkamer met toilet. In de badkamer liggen twee papiertjes met mantras erop en vijf chocolaatjes. Buiten in de koelkast een fles met mousserend vruchtensap erin en een pakje bakkerskoekjes. Verder een brief aan ons gericht met weetjes en aandachtspunten en landkaart / flyers. Eindelijk weer eens een fatsoenlijke douche. Heerlijk. We bespreken meteen voor 2 nachten. We hebben een heerlijke braaiplaats die we meteen gaan uitproberen. Adriaan die bij ons in huis zit en op de dieren past wordt vandaag 50 dus via Skype zingen we met zijn allen Lang Zal ze Leven. Raar om te zien hoe licht het om 20.00 nog in Nederland is.
De volgende dag starten we vroeg voor een ochtendsafari. We zien vanalles maar niet de gewenste leeuwen en luipaard. Vandaag wederom boven de 30 graden en de kids willen zwemmen in ons eigen badje. We besluiten tijdig te stoppen en rijden via de Paul Kruger Gate (en langs het Paul Kruger monument) het park uit en rond 14.00 uur zijn we terug bij Tranquil Nest. Bij de Gate hebben we een sunsetsafari besproken (van 17.00 - 20.00) in open safari autos en hopen op deze manier nog leeuwen en luipaarden en/of cheetas te zien. We moeten zelf ons vervoer regelen naar de Numba Gate waar het startpunt is; dat blijkt echter nog niet zo makkelijk. Vanuit het park wordt niets geregeld en Chris, eigenaar van Tranquil Nestet, weet zo ook niemand.Taxis zijn er niet die in de avond geschikt zijn voor toeristen en in het donker rijden met de camper is geen optie. Rond half 6 / 6 uur is het hier immers al donker. Ik bel nog eens met de gate van Kruger en zeg dat we ervoor willen betalen. Ze regelt iets en later wordt ik gebeld door iemand waarmee ik moet onderhandelen. Hij begint met 350 Rand p/p. Let op, het gaat maar over 30 km. retour. Snel gerekend is dat zon 35 euro p/p. Dat gaat hem niet worden. Uiteindelijk komen we uit op 800 Rand, natuurlijk nog veel te veel, maar veiligheid is nog belangrijker. We hadden hier eerder al opgemerkt dat winkels helemaal met tralies zijn beschermd. Ook de supermarkt, daar moet je de spullen die je wilt aanwijzen of benoemen achter de tralies. Verder zijn niet alle wegen belijnd en rijden ze soms links en rechts voorbij. Om 16.00 worden we bij de gate van de camping opgehaald (elke camping is omheind en er lopen bewakers rond) en afgezet bij de Numbi Gate bij het Kruger. De safaribus is laat, om 17.15 uur zijn we op weg. Kevin en Nicky mogen beurtelings de verstraler vasthouden en de omgeving belichten. Aan de rechterkant doet de Ranger dat aan de bijrijderskant. Het is leuk om mee te maken, de dekens die in de auto liggen hebben we uiteindelijk hard nodig. De opbrengst valt wat tegen. Niets wat we nog niet hadden gezien. Als we voor achten alweer terug zijn is gelukkig onze taxi er al. Op verzoek rijdt hij eerst langs een bank (moet cash worden afgerekend) en zet ons weer veilig af bij de tweede gate van onze camping. Als we over het zandpaadje terug lopen naar campingplaats nummer vier schrikken we in het donker van de nachtbewaker die daar in een klein hokje staat. We drinken en snacken buiten nog wat en gaan naar bed. Morgen de Panoramaroute.