In de buurt van East London - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu In de buurt van East London - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

In de buurt van East London

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

17 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Om 6.00 uur gaat de wekker. OPSTAAN. We willen de big five gaan zien in het Addo Elephant park. Als het nog donker is rijden we tegen 6.45 uur op nuchtere maag door het toegangshek het Addo park binnen. We rijden tot ca. 11.30 uur weet ik hoeveel kilometers door het park en zien, tot onze teleurstelling, niet de big five. We zien echter wel een hele boel andere mooie dieren en een mooie natuur. In de ochtendgloren zien we wel twee Blackbacked Jackals oversteken. Verder nog struisvogels, schildpadden, Cape Grysbok, kuddes zebras, red hartebeest, Warthog (pumbas) en nog allerlei vogels. Op het laatst nog een Yellow Mongoose en hele kuddes olifanten op weg naar de waterplas en later drinkend bij de waterplas met hun kleintjes. Daar was het in dit park ook vooral om te doen natuurlijk. Na een warme hap in het restaurant rijden we weer aan. Niet terug naar Addo maar via de R342 naar de N10 die weer aansluit op de N2 die we volgen naar East London. Hier willen we uitkomen voor de volgende overnachting. Terwijl we rijden zijn de kids her en der in de camper in slaap gevallen. De weg is slecht, er wordt overal aan de weg gewerkt omdat ze een nieuwe N2 ernaast aan het leggen zijn. Het weer wordt slechter (mist en regen) en het wordt steeds later. Het ziet er naar uit dat we London niet gaan redden. Op de tablet wordt naarstig naar een overnachtingsadres gezocht rond King Williams Town. Er wordt niets gevonden en ook langs de N2 hebben we de hele middag nog geen bord gezien dat wijst op een overnachtingsmogelijkheid. Zomaar langs de kant zetten is hier geen optie ivm veiligheid. Terwijl ik het toch wat benauwd begin te krijgen (het schemert al) zien we een bord van B&B. Alles is op dit moment goed als het maar veilig is. We nemen de afslag maar zien daarna nergens meer een verwijzing naar B&B. Wel een hoop mensen lopend langs een eenzame weg waar je erg voor moet opletten. Na een stukje rijden zien we aan de linkerkant een bord met daarop Camp Site. Yes, we hebben iets gevonden. We draaien links een poort in en volgen een natte zandpad naar beneden. Deze loopt verder en nog verder het bos in. In de verte zien we aan de linkerkant een licht branden. Via een dalletje en een bocht komt het zandpad hierbij uit. Blijkt een facility in aanbouw waar nog twee werkers bezig zijn. Geen restcamp dus. Wat nu. Zo snel mogelijk proberen te draaien en de weg door het zandpad terug naar boven voordat het helemaal donker is. Als we terugrijden passeert ons een auto (komen hier nog meer mensen?) en draait de bestuurder zijn raampje open: Can I help you?...
En of! We leggen het verhaal uit. Blijkt hij de eigenaar te zijn die naar de werkzaamheden komt kijken en afsluiten. De Rest camp blijkt een zomerkamp voor kinderen en voor de rest nog in aanbouw. Hij heeft een chickenfarm en biedt ruimte aan waar we onze camper mogen neerzetten. Hier zijn we erg blij mee. Op zijn farm aangekomen ontmoeten we ook zijn vrouw en 11 honden. Het zijn erg vriendelijke mensen en als we willen mogen we ook hun douche/toilet gebruiken. Hij zorgt voor electriciteit naar onze camper waarna ik ga koken en we aan tafel kunnen.
Terwijl ik dit blog typ doet de rest nog raadspelletjes. Het is alweer kwart voor negen. Afsluiten dus en naar bed. Morgen een lange rit voor de boeg.