Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

Addo Elephant Park

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

16 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Addo

Om 7.30 uur weer aangereden richting Port Elizabeth via de N2. Na Port Elizabeth nemen we afslag Motherwell R335 richting Addo Elephant. Via het plaatsje Addo komen we rond 12.00 uur uit bij het Addo Elephant National Park. We melden ons bij de receptie voor 1 nacht. We mogen wederom zelf onze locatie uitkiezen op het caravanveld. Het is hier wel drukker als we gewend zijn. Niet vol maar we staan zeker niet alleen. We zoeken een mooi plaatsje achterin met view over het Addo park. Prachtig. Michelle had in een folder ontdekt dat hier ook paard kon worden gereden. Na info bleek dat er om 14.00 uur een tour van 2 uur voor gevorderden rijders is. Alex en Michelle geven hiervoor op en hebben een priverit met de gids. Het is prachtig weer dus lunchen we eerst buiten op de picknicktafel bij onze camper. Na het koude weer bij de kust is dit weer heerlijk. Als Alex en Michelle weg zijn voor het paardrijden lopen Nicky en Kevin alvast weg naar het washok om de afwas te gaan doen. Bij het opruimen bij de camper zie ik plots een grote olifant in onze achtertuin lopen (in het omheinde Addopark). Woh. Ik roep Kevin en Nicky terug en we kijken met onze verrekijkers naar deze zware kolos. Na eventjes ga ik weg met de afwas als ik Nicky hoor zeggen dat hij drie paardrijders ziet. Ik dus weer snel terug, want dat kunnen volgens mij alleen maar Alex en Michelle zijn. En ja, flink ingezoomd met camera en leuke fotos gemaakt van de olifant en aan de andere kant (gelukkig) van de omheining de drie ruiters. Achteraf hoorde ik dat de paarden bang waren van de olifant.
Na de afwas ga ik met de jongens naar het zwembad. Helemaal niemand te zien verder. Water ziet er ook niet erg fris uit (het is hier natuurlijk ook winter) en we zonnen en kletsen wat. Rond 16.00 uur zijn Alex en Michelle terug en besluiten we om nog snel een game-drive te doen (op safari). Om 17.30 uur moet je weer het park uit zijn dus we moeten haasten. Nicky spot al snel een adderslang en verder zien we Kudus allerlei soorten herten en olifanten. Stipt 17.30 uur zijn we weer bij de uitgang. Daarna weer een poging voor een BBq. Michelle en Alex hadden de boodschappen gedaan, maar ze hadden alleen maar bevroren vlees. Toen maar de olifant geslacht. Oh nee, het vlees ontdooit in onze magnetron. Terwijl ik binnen nog wat opruim hoor ik nog wat geristel buiten en zie ik een URA (Unidentified Running Animal) met een restje vlees wegrennen.
Na 20.00 uur is het al muisstil op de camping, dus gaan we na 21.00 uur ook maar naar binnen. De volgende ochtend willen we al om 6.30 uur als het park open is op ochtendsafari.

  • 18 Juli 2013 - 11:29

    Dre Timmermans:

    daar had ik wel bij willen zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie Robben

Alex en Jolanda met drie kinderen Michelle (17), Kevin (13) en Nicky (11) op vakantie in Afrika

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 25736

Voorgaande reizen:

06 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

Op avontuur naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: