Storms river Suspension bridge/Storms River Villag - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu Storms river Suspension bridge/Storms River Villag - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

Storms river Suspension bridge/Storms River Villag

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

15 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Wakker geworden op onze camping in het Nationale Park van Tsitsikamma, waar het stikt van de zogenaamde dassies, gaan we om half 9 richting de Suspension Bridge. Een lange hangbrug in de vallei over het water. Daarna de berg op voor het hoogste uitkijkpunt te bereiken voor een mooi uitzicht over de Indische Oceaan. Misschien kunnen we hier de walvissen spotten. Na lang turen over de zee zie ik zeewater dat omhoog wordt geblazen. Met de verrekijker ziet Alex 3 fonteintjes dus we gaan er vanuit dat we er drie op afstand hebben gespot. Blijft een aparte gewaarwording dat er voor de kust van die enorme beesten voorbij zwemmen. De kids hebben genoeg van het geklim en de mooie uitzichten (we hebben er immers al zoveel gezien) en we gaan weer terug naar beneden waar we bij het restaurant wat eten. Het is alweer rond enen als we verder trekken. Al vrij snel komen we langs de Canopy tours. Deze stond ook op het verlanglijstje. Tokkelen van de ene boom naar de andere. Tot 30 meter hoog en de langste en snelste is ruim 90 meter van de ene naar de andere boom. In totaal zijn er 10 die we er doen. Hierna is een light meal inbegrepen. Echter is het half 5 en moeten we naarstig op zoek naar een camping. Deze zijn schaars. Twee opties: terug naar de vorige of 1,5/2 uur verder rijden, maar dan zitten we echt in het donker te kijken. Dit heeft niet mijn voorkeur. In het donker rijden is én gevaarlijk, én je bent dan niet verzekerd mocht er iets gebeuren. We informeren nog eens bij de receptie voor aan in het dorpje Storms River Village waar we zijn voor de Canopy Tours. Deze belt wat rond en vindt een backpackers plaats in het dorpje zelf. We kunnen de camper achterin plaatsen en gebruik maken van alle faciliteiten. En dat is reuzeleuk. Een groot kampvuur op de binnenplaats die voor ons wordt bijgehouden, een gezellig backpackerscafé met poolbiljart, voetbaltafel, leuke bar met goedkope cocktails, leuke bartafels, allerlei ruimtes met keuken die we mogen gebruiken, buiten een volleybalterrein en niet te vergeten gratis WIFI. Echt heel knus allemaal. Morgenvroeg op tijd weer op om naar het Addo Elephant park te gaan. Goodnight.