Tsitsikamma-Elephant interaction-Bungee jumping - Reisverslag uit Stormsriviermond, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu Tsitsikamma-Elephant interaction-Bungee jumping - Reisverslag uit Stormsriviermond, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma-Elephant interaction-Bungee jumping

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

14 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Stormsriviermond

Nadat onze eerste BBq gisteravond lichtelijk was verregend door het eerste regenbuitje wat we hadden in Zuid-Afrika gaan we vandaag weer op pad. Na een frisse douche rijden we aan en ontbijten in de camper. Al vrij snel komen we bij de Elephant Sanctionary. Hier hebben we een olifanten interaction. We krijgen uitleg en mogen met de olifanten lopen (hand in de slurf), voelen van oren, knieen, voeten, staart enz. We mogen de olifanten eten geven en voor de liefhebbers ook nog een stuk rijden in het bos. Michelle en Nicky gaan ervoor en komen er dolenthausiast vanaf.
We rijden weer verder met ons campertje en komen aan bij de Bloukrans Bridge. Afslag Bungee jumping. Altijd leuk om naar The worlds highest bungy bridge (werelds hoogste bungeejump vanaf een brug) te gaan kijken. Woh, vanaf de brug duik je dan 216 meter de diepte in richting rivier de Bloukrans. Vanaf de hele wereld komen adrenalinejunkeys naar deze plek zegt de folder. Dat willen we natuurlijk ook gaan meemaken. Echter vanaf 14 jaar en 35 kilo. Nicky, bijna 12, gaat dus niet lukken. Kevin, 13,5 jaar mag wel. Dus hebben Michelle, Kevin en toen ook nog Alex het diepe gat ingesprongen. Hier hebben we leuke fotos van. Wat een belevenis. Omdat het inmiddels al weer 14.30 uur is eten we ter plekke wat zodat we weer door kunnen. We rijden nog steeds op de N2 richting Port Elizabeth. we moeten weer langzaam op zoek naar een camping voor de nacht. We nemen afslag Storms River Mouth richting zee. Het is de naam van een groot restcamp met een woeste kust waar witte golven tegen zwarte rotsen aanbeuken. De golven zijn echt enorm hoog en overweldigend om te zien. We nemen een viewplaats en hebben een geweldig uitzicht. Dicht bij het zwembad (nu echt veel te koud - winterjas kan uit de kast) en de wc/washok. Ik ben mijn eerste 2 wasjes nu aan het draaien. Ondertussen eten we tostis en vullen het blog weer aan. Morgenvroeg gaan we de over de memorabele hangbrug over Storms River Mouth lopen. Verder zijn er veel leuke wandelingen te doen vanaf hier en lopen er dassies rond en andere dieren die ik niet ken. We hebben mensen ontmoet uit Mijel (ergens achter Helmond). Zijzelf was hier al voor de 7e keer. Het is nu 19.45 uur en de kids willen naar bed (dat maken we thuis nou nooit mee op dit tijdstip). Bedden dus weer opmaken en slapie doen.