St Lucia - Cape Vidal - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu St Lucia - Cape Vidal - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

St Lucia - Cape Vidal

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

21 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vanaf Mtunzini gaan we weer noordwaarts via de N2. We gaan eraf bij afslag R618 richting St Lucia wetlands wat tegenwoordig bekend staat als Isimangaliso Wetland Park. We bezoeken eerst het Crocodile Centre, ten noorden van St Lucia die als beste van Zuid-Afrika bekend staat. Daarna maken we een boottocht waarbij we een zee-arend en krokodillen en nijlpaarden spotten. De tocht duurt van 12.00 tot ca. 14.00 uur. Hierna gaan we naar het Nationale Park. Helaas is onze Family Wild Card hiervoor niet geldig dus gewoon betalen. In het park zien we weer aapjes, zebras, nijlpaarden allerlei herten en vogels en nu ook de buffels. Het tweede dier gespot van de big 5. De rit door het park eindigt bij Cape Vidal. Hier is ook een camping waar we overnachten. Dit park ligt aan een meer en ook aan de Indische Oceaan. Hertjes en aapjes lopen massaal over het park. Ook zien we hier plots meer campers en ontmoeten we ook Nederlandse mensen die al voor de 4e keer in Zuid-Afrika zijn. Dit park is niet omheind met hekken dus kunnen dieren dichterbij komen. De vorige keer stond er 4 mtr van hen een hyena. Fijne informatie met de wetenschap dat onze camper vrij alleen staat in het donker. Gelukkig zien we die avond geen hyena maar wel enkele Genet katten of tijgergenet katten. We slapen verder gelukkig goed.