Hluhluwe - False Bay - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu Hluhluwe - False Bay - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

Hluhluwe - False Bay

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

22 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Om 6.30 loopt de wekker af omdat we vandaag op ochtendsafari willen gaan. We moeten dezelfde weg terug rijden naar St Lucia door het Nationale Park. Het is echter heerlijk weer en de laatste keer dat we in de buurt van de zee zijn. De kinderen willen nog graag naar zee en zonnen en snorkelen. Snorkelspullen zouden te huur zijn, maar dat blijkt niet te lukken hier. Er zijn hier ook opnieuw walvissen te zien voor de kust dus gaan we toch maar even. Vanuit de camping zijn we zo bij de zee (zijn we in de avond ook al geweest). Met verrekijkers turen we de zee af. En ja hoor, water dat omhoog spuit. Walvissen in de buurt. Na een tijdje zien we tot onze verbazing in de verte de walvissen uit het water springen en er weer inplonzen, dan weer een staart. Fantastisch gewoon, wat een ervaring. Terwijl ik in de verte dit waarneem zie ik in mijn kijker plots twee walvissen zwemmen niet ver achter de branding. Ze zijn duidelijk met het blote oog waarneembaar. Wauw. Hoewel we liever hier zouden blijven rijden we toch verder ronde half 11. In St Lucia doen we boodschappen bij de Spar. Lekkere verse warme broodjes. In st Lucia is ook nog zee dus rijden we daar nog even naar toe om te lunchen. Hier is een lang mooi breed zandstrand. Echter wel gevaarlijk door sterke stroming, haaien en geen strandwacht. Kevin en Nicky gaan tot in de branding vooraan. We kletsen weer een tijdje met een Zuid-Afrikaan die vlak bij Johannesburg woont. Of eigenlijk Jo-burg. Dat wil zeggen in de regio van Johannesburg. Het is alweer 14.30 uur als we verder gaan. Van nederlanders van de vorige camping hoorden we al dat er in het Nationale Park Hluhluwe geen campings zijn alleen lodges die allemaal vol zitten. We wilden eigenlijk door de middelse gate van het park naar binnen maar nemen hier nu geen risico. We rijden door de N2, meer naar het Noorden en gaan richting de plaats Hluhluwe. Hier gaan we eraf naar False Bay. Volgens onze kaart zou daar een camping zijn. Natuurlijk weer niet te vinden. Uiteindelijk hebben we een camping gevonden genaamd Sand Forest Lodge ten Westen van False Bay Park, 20 minuten van het reservaat. Prima als we morgenvroeg dit reservaat doorgaan. De camping waar we nu zitten is wederom uniek. Weer alleen op een eigen nationaal parkje lijkt het wel. Pikkedonker hier maar wel een braaiplaats (zoals bijna overal hier). We hadden al vlees ingekocht dus dat komt allemaal goed. Welterusten!