Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

12 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Omdat we een grote afstand moeten afleggen vandaag vertrekken we om 7.30 uur en ontbijten in de camper. We hebben op de camping gesproken met een echtpaar uit Kaapstad. Behalve hun was er niemand op de camping. Zo is het op de meeste campingen erg rustig. We rijden op de N2 waar willen naar de R62 oftewel Route 62. Dat is de oude scenic route en later is de snellere N2 gelegd. R62 is het vergelijkbare verhaal van Route 66 in de VS. Looks also the same. Om opde R62 te komen gaan we via R324 over Suurbraak en de Tradouws Pass. Hier apen gezien. Bij Barrydale komen we op de R62. Deze weg loopt door het Klein Karoo, een groot heuvelachtig gebied. Hier zien we weer apen, struisvogels en een grote schildpad die oversteekt. Alex spreekt met een plaatselijke boer die vertelt dat ze het gebied enkele dagen eerder zon 10 cm. onder water hebben gezet door een stuwdam 4 km. verderop open te zetten voor het vlas. Onderweg komen we een bar tegen in de middle of nowhere met de tekst: Ronnies Sex Shop. In boeken lezen we dat vrienden van Ronnie het woordje Sex erbij hebben gezet als grap. Het is dus alleen een gezellige bar. Verderop komen we uit in het plaatsje Calitzdorp bij de Red Teapot. Een kneuterig theehuisje waar je niet raakt uitgekeken. Via Oudtshoorn rijden we wat verder omhoog naar de Cango Caves bij de Groot Swartberge. In de grotten pakken we de Edventure toures met wat speleo erbij. Voor Michelle was het klimmen door de enge ruimtes in de grotten de eerste en tevens de laatste keer. De rest vond het superleuk. We rijden dan weer terug richting Oudtshoorn en komen onderweg een Adventure parkje tegen waar we gaan buggy rijden door het stoffige zand. Michelle en Alex gaan daarna nog kameel rijden en Kevin en Nicky roetsjen aan de kabelbaan over een plas water heen. Kortom een actieve middag. We zoeken een camping aan de voet van de Zwart Bergen.