Camper gehaald en Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kommetjie, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu Camper gehaald en Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kommetjie, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

Camper gehaald en Kaap de Goede Hoop

Door: Jolanda en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

09 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Kommetjie

Hoewel de taxi pas om 7.30 zou komen werden we om 6.50 uur al door de receptie gebeld dat de taxi er was. Alles weer ingepakt om met de taxi richting vliegveld te gaan waar onze Maui camper zou klaar staan. Het duurde nog een hele tijd voor we weg konden maar daar gingen we dan. Rijdend aan de linkerkant van de weg met het stuur aan de rechterkant. Het begin van ons grote avontuur. Zonder dat we het wilden kwamen we al vrij snel terecht in de krottenwijken van Kaapstad. Echt erg armoedig. Mensen leven veel buiten op straat en we werden erg bekeken. Uiteindelijk hadden we de goede weg te pakken naar Muizenberg. Als je over de snelweg rijdt moet je erg goed opletten omdat de mensen er te voet langs lopen. Van en naar hun werk. Dat is heel normaal. Via Muizenberg rijden we naar Simons Town waar we bij Boulders Beach de pinguin kolonie zijn gaan bezichtigen. Het bordje zei: kijk uit, ze kunnen bijten. Nicky weet daar alles van. Hierna weer door naar Cape Point. Hier zijn we met de Flying Dutchman (kabelbaan) naar het hoogste punt gebracht waar we van een fantastisch uitzicht konden genieten. Hierna het beroemde Cape of good hope bezocht. Fotos gemaakt bij het befaamde bord. Mooie rotspartijen en adembenemende uitzichten. Onderweg onze eerste wilde dieren gespot; een aapje (baboo) en een struisvogel. Onze weg vervolgd om onze eerste camping ᷱ Immhoff in Kommetje op te zoeken. Net voor het donker gearriveerd. Echter geen restaurant, geen wifi en geen winkel. Dus geen eten. Snel nog met de camper een shop bezocht zodat we toch met een volle maag te bed konden. Een Nederlandse familie die met twee campers reizen waren we al in Kaapstad tegengekomen en we wisten dat zij ook in Kommetje zouden logeren. Toen wij aankwamen bij de camping zei de portier dat er eerder ook al Dutch people waren gearriveerd. Leuk, we wisten immers al wie dat zouden zijn. Tegenover hun hebben we onze camper gezet.