Chapmans Peak en Spier - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu Chapmans Peak en Spier - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

Chapmans Peak en Spier

Door: Jolanda en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

10 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

De wekker is niet afgegaan dus pas na 8.00 uur wakker. Voordat we onze boterham met gebakken ei ophadden, omgewassen en opgeruimd was het alweer 10.15 uur voor we op pad gingen. We willen via Chapmans peak (smalle wegen met steile wanden, rotsen en vergezichten over zee) naar Stellenbosch rijden. Bij Chapmans Peak aangekomen bleek dat we niet via deze zijde de route mogen rijden. Omdat het zo smal is mogen grotere voertuigen er maar vanaf een kant in. En dat was niet de kant waar wij stonden natuurlijk. We besloten om via Tokai en Constantia via Hout Bay te rijden zodat we via de andere zijde toch deze route konden doen. Het was de moeite waard. Toen we nog even stopten om van het uitzicht te genieten over Long Beach bij Noordhoek zagen we flamingos over het strand lopen. Hierna door richting Stellenbosch. We komen uit bij Spier wat een erg bekende wijnboerderij is. Deze omgeving staat vol met wijnhuizen en boordevol wijngaarden. We kijken hier wat rond en wandelen in het park. Omdat onze planning uitloopt gaan we op zoek naar een camping. We komen uit bij een boscamping genaamd Mountain Breeze. De mevrouw bij de receptie praat Zuid-Afrikaans met ons als ze erachter komt dat wij uit Nederland komen. (Zoals trouwens heel veel Zuid-Afrikanen). Sommigen echter zijn moeilijk te volgen. Kevin en Nicky trekken hun zwembroek aan en springen al snel in het zwembad wat ijskoud is. Michelle volgt daarna ook. Ze zijn er allemaal nog sneller uit als dat ze er in zaten. We koken een lekkere maaltijd op ons 2-pits kookstel en eten lekker buiten. We zien Afrikaanse eekhoorntjes en vogels die hard kwetterend overvliegen. We hebben inmiddels een SIM kaart gekocht in Kaapstad zodat ik nu deze verslagen kan maken. Wifi is momenteel nog slecht te doen.

• 10 Juli 2013 - 21:01

Astrid Vee: