Robbeneiland en de tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu Robbeneiland en de tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

Robbeneiland en de tafelberg

Door: Jolanda, Michelle en Nicky

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

08 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

En daar zijn we weer. Maandagochtend, wake-up call om18.30 uur. Lekker ontbijtje in het hotel en om 8.00 uur staat de taxi voor. Hoewel het spitsuur is in Kaapstad zijn we redelijk snel op onze bestemming: V&A Waterfront waar de ferry naar Robbeneiland vertrekt. Kaarjes al in Nedereland gekocht dus dat gaat redelijk snel. In een half uur varen we superesnel naar Robben-eiland. Daar in een bus voor een rondrit. Erg leuke gids die in duidelijk engels alles uitlegt. Nelson Mandela is een echte legende en dat leeft erg onder de bevolking. Hij heeft erg veel betekent en het volk is hem daar zeer dankbaar voor. Het 2e gedeelte van de tour bestond uit een rondleiding in de cellen. Een ex-gedetineerde liet ons alles zien. Hij heeft er samen gezeten met Mandela. Mandela in section B en onze gids in sectie D. Hij liet ons de cel van Mandela zien. Erg indrukwekkend. Om 12.00 uur met de Ferry terug naar V&A Waterfront waar we een hotdog hebben gegeten. Toen weer een taxi naar de Tafelberg. Deze is 1 km.hoog en kun je te voet of met de kabelbaan doen. Wij besloten te voet omhoog te gaan en met de kabelbaan terug. Het weer is fantastisch, wel 24 graden. Het klimmen is wel zwaar en vermoeiend (wel 3 uur over gedaan), de uitzichten echter maken alles goed.
Fantastisch gewoon. Het is opvallend dat de Zuid-Afrikanen erg vriendelijk en hulpvaardig zijn. Zonder dat je het vraagt willen ze je al helpen. We pakken de taxi weer terug naar het Waterfront en eten bij Mitchells. Het lijkt wel op een soort van Engelse Pub. Heerlijk gegeten en een cocktail (Michelle) en Shooter (Jolanda) na. Nog even over Waterfront gelopen en toen weer de taxi naar het hotel. De laatste nacht hier en morgenvroeg weer de wekker om 6.30 uur.