Via Dubai naar Kaapstad - Reisverslag uit Milnerton, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu Via Dubai naar Kaapstad - Reisverslag uit Milnerton, Zuid-Afrika van Familie Robben - WaarBenJij.nu

Via Dubai naar Kaapstad

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Familie Robben

07 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Milnerton

En we zijn aangekomen in Kaapstad. De reis naar Dubai duurde twee uur korter dan verwacht omdat de tijd op het ticket de plaatselijke tijd is, en dat scheelt twee uur met Nederland en ook met Kaapstad. De tijden in Zuid-Afrika en Nederland zijn nl. gelijk. Dus i.p.v. rond 5.00 in Dubai waren we Nederlandse tijd al 3.00 uur in de nacht in Dubai. 3 uurtjes wachten en weer verder naar Kaapstad. Eten is goed verzorgd in het vliegtuig. Hoewel we op vliegveld Dusseldorf waar we opstegen om 19.00 uur de grote M al hadden bezocht kregen we rond 23.00 uur alsnog een warme maaltijd. Lekker flesje wijn erbij, het kon slechter. Toen we opstegen in Dubai (we zijn niet van het vliegveld af geweest) heeft Alex de beroemde eiland palmboom zien liggen omdat hij aan de goede kant van het vliegtuig zat. Overigens was het 34 graden in Dubai om 7.00 in de ochtend. Woh. In Kaapstad komt de teller momenteel niet verder dan 16 graden. Aangekomen op het vliegveld staat er een Zuid-Afrikaanse met een bordje in de lucht met daarop Robben Party. Yes, onze taxi gevonden. De Zuid-Afrikanen spreken erg goed engels en zijn zeer hulpvaardig. Alleen links rijden en daarbij ook nog het stuur aan de rechterkant is wel heel erg wennen. Onderweg de bewolkte tafelberg al gezien en het voetbalstadium. In een klein half uurtje zijn we aangekomen bij ons hotel Leisure Bay Luxury suites. Erg ruime suite aan Lagoonbeach Waterfront, Milnerton Cape Town. Twee badkamers. Meteen via ons terras kunnen we via een poortje het strand op waar grote golven het strand op komen. Kevin en Nicky natuurlijk meteen hun schoenen nat. Het wordt echter al donker (winter in Zuid-Afrika dus rond 18.00 uur al donker) en dan wordt geadviseerd niet buiten te zijn. Dus snel weer naar binnen, Nicky in bad en Michelle in de douche. Zelf wat wifi-tegoed gekocht zodat ik de familie kan laten weten dat we goed zijn aangekomen.
Bij de receptie voor morgenvroeg al de taxi geregeld om 8.00 uur. Om 9.00 uur staat Robben-eiland op het programma, lunchen op Waterfront en 's middags de Tafelberg beklimmen. De weersvooruitzichten voor morgen zijn echter niet gunstig dus het zou zomaar kunnen dat we er niet op mogen. Wordt vervolgd.